• Vragen voor huurder:

    • Hoe kan ik een storing of reparatie melden?

      Je kunt storingen eenvoudig melden via het formulier op onze website of telefonisch. In spoedgevallen zijn we 24/7 bereikbaar​. Graag ontvangen wij een omschrijving, inclusief foto’s/video’s zodat wij een beter beeld hebben van de storing of defect.

    • Wat valt onder spoedeisende klachten?

      Spoedeisende klachten zijn situaties waarbij directe actie vereist is, zoals bij erge lekkages of grote technische storingen die verdere schade kunnen veroorzaken.

    • Op welke dag incasseren jullie de huur?

      Wij incasseren standaard 1e van de maand.

    • Mijn contract is beëindigd, wanneer krijg ik mijn borg terug?

      Je krijgt de borg terug binnen de termijn welke vermeld staat op de creditnota

    • Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Hoe geef ik dit door?

      Dit geef je per mail door aan beheer@bijabram.nl  

    • Welke onderhoudstaken zijn voor mij als huurder, en welke voor de verhuurder?

      Klein dagelijks onderhoud is de verantwoordelijkheid van de huurder, terwijl grotere reparaties, groot onderhoud en structureel onderhoud onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder vallen​. Op de website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-huren/vraag-en-antwoord/welke-kosten-zijn-voor-de-huurder-en-welke-voor-de-verhuurder vind je een goed overzicht hiervan. Let op! Deze site gaat over woningen. Twijfel je? Neem dan contact op vóórdat je het onderhoud uitvoert. 

    • Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

      Een opzegging moet schriftelijk worden ingediend, met een opzegtermijn dat kan varieren van 3 maanden tot 12 maanden. Het beste kun je hiervoor artikel 3 in de huurovereenkomst erbij pakken, waarin vermeld staat wat het opzegtermijn is.

    • Kan ik mijn woning of kantoorruimte aanpassen?

      Dit hangt af van de afspraken in het huurcontract. Voor grotere aanpassingen heeft u vaak toestemming van de verhuurder nodig​

  • Vragen voor eigenaar:

    • Wat zijn de kosten voor vastgoedbeheer?

      De kosten voor vastgoedbeheer variëren per type pand en dienstverlening (bijv. financieel of technisch beheer). Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

    • Welke vormen van beheer bieden jullie aan?

      Wij bieden zowel financieel als technisch en commercieel beheer aan, inclusief huurincasso, onderhoud, en verhuurmanagement. Daarnaast kunnen wij ook VvE beheer voor onze rekening nemen. Hier kun je meer over vinden op www.bijabramvvebeheer.nl

    • Wat is het verschil tussen financieel en technisch beheer?

      Wil je meer weten over de verschillende soorten beheer? Een uitgebreide uitleg vind je bij de verschillende kopjes onder ‘Diensten’. In het heel kort: financieel beheer omvat huurincasso, facturatie en boekhouding. Technisch beheer betreft onderhoud, reparaties en het oplossen van technische storingen​.

    • Helpen jullie met het vinden van huurders voor mijn pand?

      Ja, wij kunnen u helpen bij het vinden van geschikte huurders en verzorgen het volledige verhuurproces, inclusief screening van huurders en het opstellen van contracten​. Dit doen wij via onze vastgoedmakelaar tak www.bijabram.nl